Termeni și condiții de utilizare

Articolul 1 - SCOPUL

Termenii si conditiile generale de vanzare se vor aplica tuturor vanzarilor de bunuri si servicii de catre IT ADF S.R.L., prin intermediul magazinului virtual https://www.magicparts.ro catre Cumparator si pot fi modificate numai cu acordul expres scris al ambelor parti.

In acest document, urmatorii termeni vor insemna:

·         Cumparator: persoana, firma, companie sau alta entitate juridica care emite o Comanda.

·         Vanzator: societatea comerciala IT ADF S.R.L., avand sediul social in Craiova, Str. Teilor, Nr. 115, numar Registrul Comertului J16/102/2016, CUI RO35455811.

·         Bunuri (piese de schimb, accesorii): orice echipament, material si/sau parte a acestora privitoare in alt mod la acestea care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator Cumparatorului.

·         Comanda: un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Vanzatorul este de acord sa livreze Bunurile si Cumparatorul este de acord sa primeasca aceste Bunuri si sa faca plata acestora.

·         Contract: Comanda confirmata de catre Vanzator prin emiterea facturii fiscale. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii de primire a acestei comenzi.

·         Drepturi de proprietate intelectuala (in cele ce urmeaza DPI): toate drepturile imateriale cum ar fi know-how, dreptul de autor si drepturi in natura de autor, drepturile de baza de date, drepturi de proiectare, drepturi de model, patente, marci inregistrate si inregistrari ale numelor de domenii pentru oricare din cele de mai sus.

·         Specificatii: toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor asa cum sunt precizate in comanda.

 

Articolul 2 - DOCUMENTE CONTRACTUALE

Prin lansarea unei comenzi electronice sau telefonice pe site-ul https://www.magicparts.ro, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic, e-mail, whatsapp) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile. Comanda va fi compusa din urmatoarele documente, in ordinea importantei:

·         Comanda (impreuna cu mentiunile clare asupra datelor de livrare si facturare)

·         Specificatiile Cumparatorului (acolo unde este cazul)

Daca Vanzatorul confirma comanda, acest lucru va implica o acceptare completa a termenilor Comenzii. Acceptare comenzii de catre Vanzator se considera finalizata atunci cand exista o confirmare verbala (telefonica) sau electronica (e-mail, whatsapp) din partea Vanzatorului catre Cumparator, fara a necesita o confirmare de primire din partea acestuia. Vanzatorul nu considera in nici un moment o comanda neconfirmata ca avand valoarea unui Contract.

Articolul 3 - VALABILITATE

Prezentul Contract intra in vigoare la emiterea facturii de catre Vanzator. Informarea despre emiterea facturii se face telefonic sau electronic (e-mail, whatsapp). Termenii si conditiile generale de vanzare vor sta la baza Contractului astfel incheiat, in completarea acestora fiind Certificatul de Garantie emis de catre Vanzator sau un furnizor al acestuia.

Articolul 4 - EXTINDEREA OBLIGATIILOR VANZATORULUI

Vanzatorul isi va utiliza cunostintele sale profesionale si tehnice pentru a atinge rezultatul stipulat in Comanda si va livra Bunurile care indeplinesc cerintele, nevoile si specificatiile Cumparatorului;

Informatiile prezentate pe site-urile vanzatorului au caracter informativ si sunt documentate sau modificate de catre Vanzator conform fiselor/site-urilor de prezentare ale Producatorilor. De asemenea, din considerente legate de spatiu si coerenta structurii informatiei, descrierile produselor pot fi incomplete insa vanzatorul face eforturi de a prezenta informatiile cele mai relevante conform informatiilor primite de la Producatori, pentru ca produsul sa fie utilizat in parametrii pentru care a fost achizitionat;

Comunicarea cu magazinul - se poate face prin interactiunea cu acesta, comunicarea prin adresele mentionate la rubrica contact. Vanzatorul are libertatea de a gestiona informatiile primite, fara a fi nevoit sa aduca justificari pentru aceasta.

Articolul 5 - CESIONAREA SI SUBCONTRACTAREA

Vanzatorul poate cesiona si/sau sucontracta o terta parte pentru servicii ce tin de onorarea comenzii, cu informarea Cumparatorului, nefiind necesar acordul acestuia. Vanzatorul va fi intotdeauna responsabil fata de Cumparator pentru toate obligatiile contractuale.

Articolul 6 - DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA SI INDUSTRIALA (DPI)

Cumparatorul intelege dreptul de proprietate intelectuala si nu va dezvalui unei terte parti sau va face publice (pe internet sau media), nici una dintre informarile primite de la Vanzator. De asemenea, numele site-urilor precum si insemnele grafice, sunt marci inregistrate in proprietatea IT ADF S.R.L. si nu pot fi preluate, copiate sau folosite, fara acordul scris al proprietarului.

Articolul 7 - CONFIDENTIALITATE - PUBLICITATE

Toate planurile, documentele si informatiile de orice natura furnizate de catre Cumparator Vanzatorului, incluzand fara a limita comanda, vor ramane in proprietatea Vanzatorului. Ele pot fi utilizate numai pentru executarea contractului. Nici o declaratie publica, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de dezvaluire catre terte parti nu va fi facuta de Cumparator cu privire la comanda fara consimtamantul prealabil scris al Vanzatorului.

Articolul 8 - TERMENE PENALITATI

In cazul in care nu pot fi respectate termenele de livrare si/sau pornire a Comenzii, Vanzatorul este obligat sa anunte Cumparatorul de termenul estimat de finalizare a livrarii. Cumparatorul va avea dreptul sa revendice daune suplimentare de la Vanzator, cand este permis de lege, in cazul neindeplinirii totale sau partiale din partea vanzatorului a executarii Contractului in conformitate cu termenele stabilite. In cazul in care Vanzatorul primeste informatii eronate legate de facturarea sau livrarea produselor, se va stabili un nou termen de onorare a comenzii, acesta incadrandu-se in termen de 3 zile lucratoare. Termenul de finalizare, daca nu este modificat de Vanzator prin anuntarea Cumparatorului, este de 30 de zile de la plasarea comenzii.

Articolul 9 - FACTURARE - PLATI

Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in Comanda. Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura pentru Bunurile livrate, obligatia Cumparatorului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare.

 Vanzatorul NU aplica plata defalcata a TVA.

Articolul 10 - RISCURI SI RESPONSABILITATI

Livrare

Vanzatorul se obliga sa expedieze Bunurile prin curier catre Cumparator sau sa le predea personal la un punct de lucru inregistrat.

Transport - Ambalare

In afara de cazul in care este agreat de Vanzator si Cumparator diferit, Vanzatorul se descarca de riscurile si responsabilitatile asociate cu Bunurile in momentul predarii acestora catre societatea de curierat intern cu care Vanzatorul colaboreaza. Vanzatorul va asigura ambalarea corespunzatoare a Bunurilor si va asigura transmiterea documentelor insotitoare pe un mediu durabil (tiparit / mail sau pe site in contul Cumparatorului).Vanzatorul va efectua livrare Bunurilor pe teritoriul Romaniei.

Servicii la fata locului

Vanzatorul poate asigura, la solicitarea expresa a Cumparatorului servicii constand in descarcarea, instalarea, pornirea si acceptarea livrarii. Aceste servicii vor fi negociate direct intre Vanzator si Cumparator, in ceea ce priveste pretul, conditiile de plata si conditiile de furnizare a acestora.

Articolul 11 - ACCEPTARE SI DREPTUL LA RENUNTARE

Acceptarea va fi facuta atunci cand Bunurile sunt conforme cu caracteristicile tehnice mentionate in Comanda. In cazul in care Cumparatorul descopera ca Produsele livrate nu sunt conforme specificatiilor tehnice, atunci Vanzatorul va aduce la conformitate Produsele in termen maxim egal cu termenul de executie al Comenzii. De asemenea, Vanzatorul va respecta prevederile legale in vigoare si va aplica politica de returnare. Vanzatorul are dreptul ca atunci cand considera ca actiunile Cumparatorului au fost cu rea intentie sa solicite daune interese catre Cumparator, in conditiile legislatiei.

Articolul 12 - Returnare produse – drept de retragere / RMA

12.1. Cadrul legal

Conform Ordonanţei de Urgenţă Nr. 34/2014 din 04.06. 2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi art. 14, în termen de 14 zile lucrătoare de la recepţionarea fizică a produsului achiziţionat.

12.2. Cadrul general

Produsele achiziţionate de Client se pot returna, în ambalajul original şi în aceeaşi stare în care au fost recepţionate, în termen de 14 zile lucrătoare de la primire.

Conform legislației în vigoare, clientul are obligatia de a notifica Furnizorul despre intenția de returnare folosind formularul din pagina „Formular retur produs”. Produsul va fi returnat împreună cu toate documentele, manualele primite.

12.3. Drept de retragere - Înainte de livrarea comenzii

Pentru plasarea comenzii, Consumatorul se obligă a citi și a accepta necondiționat acești termeni de anulare, termeni constituiți în cadrul legal oferit de către ANPC, dar și de către Uniunea Europeană cu privire la dreptul de a se retrage dintr-un contract la distantă în vederea achizitionării de bunuri și/sau servicii.

De luni pană vineri, Furnizorul predă comenzile pană în orele 16:00 către compania de curierat GLS, astfel încât toate comenzile plasate pană la ora precizata se pot anula de către client fără niciun cost suplimentar. În cazul în care coletele au fost predate ori ora specificată mai sus a fost întrunită, Furnizorul poate cere contravaloarea costului de manipulare și livrare către client ca și daune de retragere, cost de 5 LEI cu TVA inclus.

Consumatorul are dreptul de a primi informații cu privire la produsele comercializate, altele decât cele deja precizate pe pagina produsului și i se vor oferi înainte de predarea comenzii către compania de curierat.

12.4. Drept de retragere - După primirea comenzii

Consumatorul are dreptul, conform O.U.G. 34/2014, de a cere returnarea unui produs în termen de maximum 14 zile de la data facturii și a recepției piesei de schimb respective. Furnizorul își rezervă dreptul de a solicita informații consumatorului cu privire la motivul pentru care îl returnează în scopul imbunătătirii pieselor de schimb comercializate pe platforma proprie, dar și în cazul în care există defecte de fabricație, altele decât cele precizate anterior în pagina piesei de schimb.

Nu se accepta retur produsele comandate gresit din cauza clientului: eticheta gresita, comandata pentru testarea aparatului , etc. Consumatorul se obligă să completeze un formular electronic cu toate datele cerute explicit în acel formular.

Consumatorul are obligația de a returna bunul achiziționat în ambalajul original, cu manualele de utilizare, acolo unde este cazul, dar și împreună cu toate documentele justificative achiziției.

Toate conversațiile vor fi înregistrate în vederea furnizării celor mai bune servicii către clienții ale căror piese de schimb pot prezenta probleme, dar și în vederea soluționării petițiilor sau reclamațiilor depuse către ANPC.

CAZURI ÎN CARE TRANSPORTUL RETUR ESTE SUPORTATAT DE CĂTRE FURNIZOR (EXEMPLIFICAT)

Piesa de schimb livrata nu corespunde specificaţiilor de pe site-ul www.magicparts.ro. Clientul poate solicita pentru înlocuirea piesei de schimb sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă primeşte o piesa de schimb diferit de cel comandat ori dacă informațiile prezente pe pagina piesei de schimb nu respectă informațiile prezente pe ambalajul oficial al piesei de schimb comandat. Daca se constata dupa receptia piesei de schimb ca este conforma cu specificatiile pe site, transportul se va scadea din suma totala.

Piesa de schimb livrata nu este funcţionala. Clientul poate solicita pentru înlocuirea piesei de schimb sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă piesa de schimb comandata este nefuncţionala sau prezintă defecte de fabricaţie. Daca se constata dupa receptia piesei de schimb ca este functionala, transportul se va scadea din suma totala.

Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele defecte fizice datorate transportului, de aceea fiecare Client are obligaţia de a verifica pachetul la/după primire și de a se asigura că piesa de schimb nu a suferit defecte. În toate aceste cazuri, Furnizorul poate cere Clientului mai multe informatii legate de piesa de schimb de care are nevoie, inclusiv poze cu piesa de schimb (imaginile se trimit exclusiv prin e-mail ori prin aplicația WhatsApp).

Nu se accepta returul pieselor de schimb în magazin a celor care au fost ridicate din magazin și care au fost probate de către client. Dreptul de retragere se aplică în cazul cumpărăturilor efectuate la distanță conform legii.

CAZURI ÎN CARE TRANSPORTUL RETUR ESTE SUPORTATAT DE CĂTRE CLIENT (EXEMPLIFICAT)

Clientul a efectuat o comandă pentru o piesa de schimb de care nu mai are nevoie și poate solicita rambursarea contravalorii piesei de schimb (exclus transport retur al piesei de schimb). De asemenea, Clientul achita contravaloarea costurilor de transport retur aferente prin curier rapid, costul este de 50 de lei, coletul retur trebuie sa ajunga in Germania la depozitul de unde a plecat initial. Nu se acceptă colete expediate prin Poșta Română.

Clientul nu este mulțumit de cum funcționează sau prezinta piesa de schimb. Posibil ca acesta sa aibă alte așteptări.

12.5. Cadrul procedural

În termen de 48 de ore lucrătoare de la transmiterea notificării, Clientul va primi un e-mail cu privire la solicitarea înaintată, cu detaliile procesului de returnare a piesei de schimb achiziţionat.

Piesa de schimb se returnează în starea în care a fost primit (ori în funcție de starea de folosință, se va calcula costul pieței pieselor de schimb second hand prin intermediul site-urilor din domeniu: okazii.ro, lajumate.ro, olx.ro), în ambalajul original complet şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original sau copie. Pierderea documentelor atrage după sine întârzieri privind restituirea contravalorii pieselor de schimb sau chiar refuzarea returului.

Dacă returul este acceptat, Clientul poate opta pentru înlocuirea piesei de schimb iniţial cu o piesa de schimb identica (în cazul în care prima recepționata a fost defecta) sau pentru rambursarea integrală a valorii acesteia. În acest caz, Clientul trebuie să furnizeze un cod IBAN şi un nume titular (în cazul persoanelor juridice se va accepta doar cod iban al societății pe care a fost emisă factura).

Piesa de schimb va fi expediata la sediul Furnizorului printr-un serviciu de curierat rapid la adresa MAGIC COMPUTERS, Bd. Carol I, nr. 101, Craiova. Expedierea piesei de schimb presupune ca noi să nu avem absolut nimic de achitat la primirea coletului. Orice cost suplimentare de primire al coletului de către Furnizor stă doar în sarcina Clientului.

Contravaloarea pieselor de schimb returnate va fi restituită în contul bancar specificat de către client în Formular în termen de maxim 14 zile calendaristice sau pe loc – în numerar (dispoziție de plată, în urma prezentării Clientului la sediul Furnizorului). Conform O.U.G. 34/2014, art 14, alin. 2, costurile aferente taxei de livrare pentru retur sunt în responsabilitatea consumatorului.

De asemenea, te rugăm să te asiguri că piesele de schimb pe care vrei să le returnezi îndeplinesc toate condițiile urmatoare: piesele de schimb au sigiliul și etichetele intacte (foliile de protecție pot fi returnate doar dacă sigiliul nu a fost îndepărtat – lit. e și f, art. 16 din OUG 32/2014);

12.6 Renunțarea la responsabilitate

        Descriere: Furnizorul nu isi asuma raspunderea pentru eventualele probleme tehnice ce pot aparea ca urmare a filtrelor de securitate impuse de adresa de e-mail a Clientului, prin urmare responsabilitatea Clientului este aceea de a salva site-ul magicparts.ro in lista de domenii/mail-uri acceptate pentru a fi primite, setari pe care Clientul le poate obtine din sectiunea Ajutor a serverului de e-mail sub care detine o adresa valida.

Formular returnare piesa de schimb. Este obligatorie completarea formularului de retur si trimis pe datele de contact, conform legislatiei in vigoare. Orice reclamatie cu privire la produsele comercializate nu va avea niciun efect atat timp cat formularul nu este completat si trimis pe datele de contact.

Nume client:

Numar factura fiscala:

Denumirea produsului (produselor) si cantitatea:

Motivul returnarii:

Contul IBAN:

Alte mentiuni:

 

Nu se accepta retur pentru:

- Produse fara ambalajul original si complet, asa cum a fost livrat (pachet complet, asta insemnand si suportii de polistiren sau carton care au rolul de protejare al piesei de schimb)

- Produse cu ambalaj deteriorat / rupt / inscrisuri facute de client / scotch in exces sau alte situatii care poate conduce la deteriorarea ambalajului sau a etichetelor

- Produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi sau care nu respectă termenii de garanție;

- Produse care nu respectă termenii certificatului de garanție;

- Consumabile desigilate (cartușe, tonere, riboane, diverse filtre pentru electrocasnice etc.);

- Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si/sau a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate;

- Produse susceptibile a se deteriora sau expira rapid;

- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de cumpărător;

- Produse de îngrijire personală, igiena casei sau personală, accesorii medicale desigilate, diverse filtre folosite, etc.

- Produse identice desigilate în cazul achiziționării mai multor bucăți (in acest caz se accepta o singura bucata desigilata);

- Produse consumabile, care prin natura lor, odată desigilate nu pot fi revândute sub nici o formă.

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16. 

Articolul 13 - GARANTII

Pe langa orice alte garantii prevazute de legile aplicabile si detaliate in Certificatul de Garantie emis de catre Vanzator sau de un furnizor al Vanzatorului, acestea garanteaza Cumparatorul impotriva oricarei non conformitati care poate afecta intreaga sau o parte a Bunurilor, cu exceptia uzurii normale, pentru perioada de 1-6 luni de la data emiterii facturii de vanzare. Exceptie fac produsele consumabile, care nu beneficiaza de garantie.

Conditiile de garantie se aplica conform termenilor descrisi detaliat aici: Conditii garantie.

Articolul 14 - TRANSFERUL PROPRIETATII

Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferata la momentul efectuarii platii din partea Cumparatorului in locatia indicata in comanda (intelegand prin livrare - semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau semnarea de primire pe factura fiscala in cazul livrarilor efectuate de personalul Vanzatorului).

In cazul livrarii prin curier, acesta nu este autorizat de catre Vanzator sa permita Cumparatorului deschiderea coletelor inainte de semnare de livrare, ci doar ulterior semnarii de livrare si achitarii eventualei contravalori a acestora. Vanzatorul nu poate fi facut responsabil de continutul coletelor expediate decat daca exista un document incheiat de catre Cumparator si reprezentantul curierului care a efectuat livrarea.

Articolul 15 - RESPECTAREA LEGILOR SI STANDARDELOR

Vanzatorul va respecta toate legile, reglementarile si ordonantele aplicabile la realizarile sale contractuale, inclusiv fara limitare la fabricarea, asamblarea, manipularea, transportul, depozitarea, ambalarea sau livrarea Bunurilor si aplicabile la sanatate, securitate, mediu.

Articolul 16 - RASPUNDERE

Vanzatorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumparatorul sau oricare terta parte o poate suferi ca rezultat al indeplinirii de catre Vanzator a oricarei din obligatiile sale conform Comenzii si pentru daune care rezulta din utilizarea Bunurilor si Serviciilor dupa livrare si in special pentru pierderea produselor.

Promotiile sunt valabile in limita stocului disponibil.

Vanzatorul va fi raspunzator in cazul in care sub-contractantii si/sau partenerii sai de orice fel implicati in executarea Comenzii nu indeplinesc oricare din obligatiile contractuale.

Articolul 17 - PRET DERIZORIU SAU CARACTERISTICI ERONATE

Vanzatorul face toate eforturile in a furniza informatii corecte despre pretul si caracteristicile produselor. E posibil ca unele preturi si/sau caracteristici sa fie eronate. In cazul inregistrarii unei comenzi cu un pret derizoriu, Vanzatorul are dreptul sa anuleze comanda Cumparatorului. In cazul inregistrarii unei comenzi pentru un produs cu caracteristici eronate, Vanzatorul va depune toate eforturile in vederea livrarii catre Cumparator a unui produs cu caracteristici cat mai apropiate de cele prezentate in site la momentul plasarii comenzii. Daca Cumparatorul nu este de acord cu propunerile Vanzatorului, Vanzatorul are dreptul sa anuleze comanda Cumparatorului.

Articolul 18 - INCALCARE - TERMINARE

Daca vanzatorul nu executa obligatiile sale, inclusiv in perioada de garantie, Cumparatorul va notifica Vanzatorul asupra acestei neindepliniri. Un plan de actiune va fi validat intre Parti in termen de 3 zile de la notificare. Cumparatorul poate sa anuleze o Comanda prin e-mail, inainte ca aceasta sa fi fost livrata. In caz contrar, comanda va face obiectul returnarii bunurilor, mentionat pe site-urile Vanzatorului.

Articolul 19 - FORTA MAJORA

Nici una din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat.

Articolul 20 - LEGEA APLICABILA - JURISDICTIA

Prezentul contract este supus legii romane. Orice litigii nascute din interpretarea si executarea acestui contract se vor solutiona pe cale amiabila, iar in cazul in care nu se ajunge la un acord pe aceasta cale se va apela la instantele judecatoresti competente de la sediu Vanzatorului.

Articolul 21 - PREVEDERI DIVERSE

Daca una sau mai multe prevederi sunt in conflict cu oricare cerinta legal aplicabila, numitele prevederi nu vor fi aplicate si Partile se vor stradui impreuna sa convina asupra unor noi prevederi care sa respecte spiritul prevederilor initiale. Partile in contract vor fi considerate cantractanti independenti si nici uneia din parti nu i se acorda dreptul sau autoritatea de a asuma sau crea orice obligatie pe seama sau in dauna celeilalte. Termenii si conditiile din acest contract inlocuiesc alte intelegeri anterioare scrise sau verbale, dintre Partile amintite, referitoare la subiectul prezentului Contract si nu pot fi modificate sau schimbate decat prin intelegere scrisa semnata de ambele parti.

Pentru plasarea unei comenzi, persoanele minore trebuie sa aiba consimtamantul reprezentantilor legali.

IT ADF S.R.L. isi rezerva dreptul de a refuza colaborarea cu clientii ce manifesta comportament si limbaj neadecvat, in scris sau verbal (agresiv, licentios etc.), au in istoricul comenzilor livrari refuzate, folosesc in mod abuziv dreptul de retur in 14 zile.