Garantie

Garanția pieselor de schimb

Prezenta garanție se încheie între SC IT ADF SRL, denumit în continuare Furnizor și cumpărător, denumit în continuare Consumator, guvernată de Legea 449/2003, cu completările și adăugirile prezente public și publicate în Monitorul Oficial.

1. Definiție

Prin garanție se înțelege obligativitatea Furnizorului de a întreprinde activități de soluționare a problemelor care ar putea să apară după achiziționarea pieselor de schimb de către Consumator, limitându-se doar la defectele de fabricație.

2. Termeni de garanție

Garanția efectivă a pieselor de schimb va fi reprodusă mai jos, cu respectarea condițiilor prevăzute de Legea 449/2003, Cap. II, Art. 162, astfel că garanția poate fi mai mică decât termenul prevăzut de 2 ani, în condițiile prezentului articol, dar și prin prisma cap. I, Art. 2, Litera h:

2.1. Garanție tehnică și comercială de 1 luna pentru piesele de schimb aftermarket/compatibile


2.2. Garanție tehnică și comercială de 6 luni pentru piesele de schimb originale.


3. Condiții de acordare a garanției

Toate produsele comercializate de către Furnizor sunt în prevedere cu legislația curentă în vigoare, cu toate completările și modificările aduse la zi de către instituțiile abilitate.

3.1. Piese de schimb

Toate produsele puse in vanzare de SC IT ADF SRL sunt piese de schimb ce nu se incadreaza in categoria "produse finite" neputand fi utilizate ca atare, fac parte din categoria de produse ce nu sunt destinate instalării de către Consumator. Conform art. 8, din Legea nr. 449/2003, consolidată în data de 10 Februarie 2016 prin următoarele acte normative: OUG 174/2008 și OUG 34/2014, consumatorul nu achiziționează și servicii de instalare, prin urmare Furnizorul nu intră în sfera acordării de garanție privind nefuncționalitatea piesei de schimb ca urmare a instalării în regim propriu. Același principiu se aplică și în cazul în care Consumatorul instalează produsul într-o locație ce nu este conformă din punct de vedere legal.

3.2 Montaj

Pentru a beneficia de garantie este necesar ca piesa achizitionata sa fie montata de catre personal specializat si emisa o factura/bon fiscal cu deviz de lucru unde sa fie specificat clar numele piesei. Prin notiunea de personal specializat, SC IT ADF SRL accepta:

- orice societate comerciala ce poate dovedi ca detine autorizare, cu termen valabil, de la producatorul PIESEI DE SCHIMB finit in care au fost montate piesele achizitionate de la SC IT ADF SRL.

- orice persoana fizica autorizata ce poate dovedi ca detine certificare si autorizare, cu termen valabil, de la producatorul produsului finit in care au fost montate piesele.

- orice societate comerciala ce poate dovedi ca detine autorizare de montaj, cu termen valabil, de la producatorul piesei vandute prin SC IT ADF SRL.

- orice persoana fizica autorizata ce poate dovedi ca detine certificare si autorizare de lucru, cu termen valabil, de la producatorul piesei de schimb vanduta prin SC IT ADF SRL.

- orice societate comerciala sau persoana fizica autorizata ce detine un contract de service cu SC IT ADF SRL sau care a primit autorizarea acesteia de a monta piesele si componentele vandute de catre aceasta.

- se exclud toate celelalte categorii simple sau combinate, orice alta forma de autorizare sau autointitulare generala, autorizare prin terti, autorizatii sau certificari cu termen expirat in momentul solicitarii garantiei sau alte motive ce nu se incadreaza in formularile de mai sus.

- orice incercare de a obtine abuziv o garantie SC IT ADF SRL, prin prezentarea de documente fara baze legale, copii sau ceritificari modificate care sa ateste autorizarea necesara sau orice tentativa de a ocoli conditiile SC IT ADF SRL, vor fi semnalate organelor competente sub forma de reclamatii si vor urma procedurile legale de solutionare.

3.3 Acordare garantie


În cazul în care piesa de schimb nu este conforma și pe factura/bonul fiscal/devizul de lucru se prezintă semnătura și ștampila oficială a unui alt profesionist care se incadreaza la pct 3.2, se acorda garanție și ne obligăm să vă restituim total, parțial sau reparăm piesa de schimb în termen de maximum 15 zile calendaristice. Costurile de transport retur în acest caz sunt suportate de către Furnizor.

3.3. Refuz acordare garantie

Consumatorul nu ține cont de următoarele reguli:

- Monteaza piesa in alte conditii decat cele specificate la pct 3.2

- Nu se testează temeinic piesa ce va fi montată pe dispozitiv, înaintea montării efective. Pot să apară variații ale pieselor, dat fiind faptul că producătorii dispozitivelor pentru care se încearcă reparația activează pe diferite piețe internaționale cu diferite specificații, altele decât pe piață din care Consumatorul a achiziționat dispozitivul;
- Produsul este spart, deteriorat, în stare de nefolosință ca urmare a manipulării și a montării defectuoase de către Consumator sau service-ul autorizat care a facut montajul.

4. Cazuri în care nu se acordă GARANȚIA 

Nu fac obiectul garanției produsele care:

- prezintă defecte fizice precum: lovituri, crăpături, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc.

- au etichete sau sigilii de garanție deteriorate, îndepărtate sau modificate;

- au fost utilizate în condiții inadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatură și presiune, șocuri mecanice, manipulare incorectă, utilizarea pieselor de schimb în condiții de umiditate, praf, noxe sau sub acțiunea substanțelor chimice etc.);

Alte cazuri: setări și instalări incorecte, surse defecte, prize fără împământare, pătrunderea de lichide, metale sau alte substanțe în interiorul echipamentelor, intervenția mecanică asupra pieselor de schimb, conectarea sau deconectarea anumitelor componente în timpul funcționării echipamentelor.

5. Returnare produse – drept de retragere / RMA

5.1. Cadrul legal

Conform Ordonanţei de Urgenţă Nr. 34/2014 din 04.06. 2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi art. 14, în termen de 14 zile lucrătoare de la recepţionarea fizică a produsului achiziţionat.

5. 2. Cadrul general

Produsele achiziţionate de Client se pot returna, în ambalajul original şi în aceeaşi stare în care au fost recepţionate, în termen de 14 zile lucrătoare de la primire.

Conform legislației în vigoare, clientul are obligatia de a notifica Furnizorul despre intenția de returnare folosind formularul din pagina „Formular retur produs”. Produsul va fi returnat împreună cu toate documentele, manualele primite.

5.2.1. Drept de retragere - Înainte de livrarea comenzii

Pentru plasarea comenzii, Consumatorul se obligă a citi și a accepta necondiționat acești termeni de anulare, termeni constituiți în cadrul legal oferit de către ANPC, dar și de către Uniunea Europeană cu privire la dreptul de a se retrage dintr-un contract la distantă în vederea achizitionării de bunuri și/sau servicii.

De luni pană vineri, Furnizorul predă comenzile pană în orele 16:00 către compania de curierat GLS, astfel încât toate comenzile plasate pană la ora precizata se pot anula de către client fără niciun cost suplimentar. În cazul în care coletele au fost predate ori ora specificată mai sus a fost întrunită, Furnizorul poate cere contravaloarea costului de manipulare și livrare către client ca și daune de retragere, cost de 5 LEI cu TVA inclus.

Consumatorul are dreptul de a primi informații cu privire la produsele comercializate, altele decât cele deja precizate pe pagina produsului și i se vor oferi înainte de predarea comenzii către compania de curierat.

5.2.2. Drept de retragere - După primirea comenzii

Consumatorul are dreptul, conform O.U.G. 34/2014, de a cere returnarea unui produs în termen de maximum 14 zile de la data facturii și a recepției piesei de schimb respective. Furnizorul își rezervă dreptul de a solicita informații consumatorului cu privire la motivul pentru care îl returnează în scopul imbunătătirii pieselor de schimb comercializate pe platforma proprie, dar și în cazul în care există defecte de fabricație, altele decât cele precizate anterior în pagina piesei de schimb.

Nu se accepta retur produsele comandate gresit din cauza clientului: eticheta gresita, comandata pentru testarea aparatului , etc. Consumatorul se obligă să completeze un formular electronic cu toate datele cerute explicit în acel formular.

Consumatorul are obligația de a returna bunul achiziționat în ambalajul original, cu manualele de utilizare, acolo unde este cazul, dar și împreună cu toate documentele justificative achiziției.

Toate conversațiile vor fi înregistrate în vederea furnizării celor mai bune servicii către clienții ale căror piese de schimb pot prezenta probleme, dar și în vederea soluționării petițiilor sau reclamațiilor depuse către ANPC.

CAZURI ÎN CARE TRANSPORTUL RETUR ESTE SUPORTATAT DE CĂTRE FURNIZOR (EXEMPLIFICAT)

Piesa de schimb livrata nu corespunde specificaţiilor de pe site-ul www.magicparts.ro. Clientul poate solicita pentru înlocuirea piesei de schimb sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă primeşte o piesa de schimb diferit de cel comandat ori dacă informațiile prezente pe pagina piesei de schimb nu respectă informațiile prezente pe ambalajul oficial al piesei de schimb comandat. Daca se constata dupa receptia piesei de schimb ca este conforma cu specificatiile pe site, transportul se va scadea din suma totala.

Piesa de schimb livrata nu este funcţionala. Clientul poate solicita pentru înlocuirea piesei de schimb sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă piesa de schimb comandata este nefuncţionala sau prezintă defecte de fabricaţie. Daca se constata dupa receptia piesei de schimb ca este functionala, transportul se va scadea din suma totala.

Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele defecte fizice datorate transportului, de aceea fiecare Client are obligaţia de a verifica pachetul la/după primire și de a se asigura că piesa de schimb nu a suferit defecte. În toate aceste cazuri, Furnizorul poate cere Clientului mai multe informatii legate de piesa de schimb de care are nevoie, inclusiv poze cu piesa de schimb (imaginile se trimit exclusiv prin e-mail ori prin aplicația WhatsApp).

Nu se accepta returul pieselor de schimb în magazin a celor care au fost ridicate din magazin și care au fost probate de către client. Dreptul de retragere se aplică în cazul cumpărăturilor efectuate la distanță conform legii.

CAZURI ÎN CARE TRANSPORTUL RETUR ESTE SUPORTATAT DE CĂTRE CLIENT (EXEMPLIFICAT)

Clientul a efectuat o comandă pentru o piesa de schimb de care nu mai are nevoie și poate solicita rambursarea contravalorii piesei de schimb (exclus transport retur al piesei de schimb). De asemenea, Clientul achita contravaloarea costurilor de transport retur aferente prin curier rapid, costul este de 50 de lei, coletul retur trebuie sa ajunga in Germania la depozitul de unde a plecat initial. Nu se acceptă colete expediate prin Poșta Română.

Clientul nu este mulțumit de cum funcționează sau prezinta piesa de schimb. Posibil ca acesta sa aibă alte așteptări.

5. 2.3. Cadrul procedural

În termen de 48 de ore lucrătoare de la transmiterea notificării, Clientul va primi un e-mail cu privire la solicitarea înaintată, cu detaliile procesului de returnare a piesei de schimb achiziţionat.

Piesa de schimb se returnează în starea în care a fost primit (ori în funcție de starea de folosință, se va calcula costul pieței pieselor de schimb second hand prin intermediul site-urilor din domeniu: okazii.ro, lajumate.ro, olx.ro), în ambalajul original complet şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original sau copie. Pierderea documentelor atrage după sine întârzieri privind restituirea contravalorii pieselor de schimb sau chiar refuzarea returului.

Dacă returul este acceptat, Clientul poate opta pentru înlocuirea piesei de schimb iniţial cu o piesa de schimb identica (în cazul în care prima recepționata a fost defecta) sau pentru rambursarea integrală a valorii acesteia. În acest caz, Clientul trebuie să furnizeze un cod IBAN şi un nume titular (în cazul persoanelor juridice se va accepta doar cod iban al societății pe care a fost emisă factura).

Piesa de schimb va fi expediata la sediul Furnizorului printr-un serviciu de curierat rapid la adresa MAGIC COMPUTERS, Bd. Carol I, nr. 101, Craiova. Expedierea piesei de schimb presupune ca noi să nu avem absolut nimic de achitat la primirea coletului. Orice cost suplimentare de primire al coletului de către Furnizor stă doar în sarcina Clientului.

Contravaloarea pieselor de schimb returnate va fi restituită în contul bancar specificat de către client în Formular în termen de maxim 14 zile calendaristice sau pe loc – în numerar (dispoziție de plată, în urma prezentării Clientului la sediul Furnizorului). Conform O.U.G. 34/2014, art 14, alin. 2, costurile aferente taxei de livrare pentru retur sunt în responsabilitatea consumatorului.

De asemenea, te rugăm să te asiguri că piesele de schimb pe care vrei să le returnezi îndeplinesc toate condițiile urmatoare: piesele de schimb au sigiliul și etichetele intacte (foliile de protecție pot fi returnate doar dacă sigiliul nu a fost îndepărtat – lit. e și f, art. 16 din OUG 32/2014);

5.2.4 Renunțarea la responsabilitate

        Descriere: Furnizorul nu isi asuma raspunderea pentru eventualele probleme tehnice ce pot aparea ca urmare a filtrelor de securitate impuse de adresa de e-mail a Clientului, prin urmare responsabilitatea Clientului este aceea de a salva site-ul magicparts.ro in lista de domenii/mail-uri acceptate pentru a fi primite, setari pe care Clientul le poate obtine din sectiunea Ajutor a serverului de e-mail sub care detine o adresa valida.

Formular returnare piesa de schimb. Este obligatorie completarea formularului de retur si trimis pe datele de contact, conform legislatiei in vigoare. Orice reclamatie cu privire la produsele comercializate nu va avea niciun efect atat timp cat formularul nu este completat si trimis pe datele de contact.

Nume client:


Numar factura fiscala:


Denumirea produsului (produselor) si cantitatea:


Motivul returnarii:


Contul IBAN:


Alte mentiuni:

 

Nu se accepta retur pentru:

- Produse fara ambalajul original si complet, asa cum a fost livrat (pachet complet, asta insemnand si suportii de polistiren sau carton care au rolul de protejare al piesei de schimb)
- Produse cu ambalaj deteriorat / rupt / inscrisuri facute de client / scoctch in exces sau alte situatii care poate conduce la deteriorarea ambalajului sau a etichetelor
- Produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi sau care nu respectă termenii de garanție;
- Produse care nu respectă termenii certificatului de garanție;
- Consumabile desigilate (cartușe, tonere, riboane etc.);
- Produse aduse pe comenzi speciale;
- Produse susceptibile a se deteriora sau expira rapid;
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de cumpărător;
- Produse de îngrijire personală, igiena casei sau personală, accesorii medicale desigilate, diverse filtre folosite, etc.
- Produse identice desigilate în cazul achiziționării mai multor bucăți (in acest caz se accepta o singura bucata desigilata);
- Produse consumabile, care prin natura lor, odată desigilate nu pot fi revândute sub nici o formă.


6. Identificarea pieselor de schimb

Toate produsele achiziționate de pe site-ul Furnizorului sunt și vor fi identificate întotdeauna printr-o siglă și/sau sigiliu personal al acestuia, iar ștergerea sau ruperea acestora atrage după sine nulitatea garanției.

Orice reclamație se poate face pe cale amiabilă pe care Clientul dorește să o facă, poate fi facută pe site-ul magicparts.ro la sectiunea Contact.